Türk ihracatçısının ana partneri lojistik ve taşımacılık sektörü AB’ye yapılan taşımacılıkta büyük sıkıntı yaratan kapıkule sınır kapısındaki yığılmalar ve şoför vizeleri sorunu için çözüm talep etti. Sektörün gündeminde özellikle yetişmiş insan gücü sınır kapılarında yaşanan kuyruklar şoför vizeleri, dijital ve yeşil dönüşüm EYT’nin şirketlere getireceği maddi yük ve altyapı gibi sorunlar bulunuyor. Uluslararası taşımacılık ve..
Türk ihracatçısının ana partneri lojistik ve taşımacılık sektörü AB’ye yapılan taşımacılıkta büyük sıkıntı yaratan kapıkule sınır kapısındaki yığılmalar ve şoför vizeleri sorunu için çözüm talep etti.
Sektörün gündeminde özellikle yetişmiş insan gücü sınır kapılarında yaşanan kuyruklar şoför vizeleri, dijital ve yeşil dönüşüm EYT’nin şirketlere getireceği maddi yük ve altyapı gibi sorunlar bulunuyor. Uluslararası taşımacılık ve lojistik hizmet üretenler derneği (ÜTİKAD) sektörün sorunlarını ve 2023 yılı beklentilerini masaya yatırdı.
Ro-Ro/Ro-La servisleri ve tüm taşıma modları için yerli milli filonun desteklenmesi gerektiğini söyleyen Aşiyan Ulusoy, ” Üç tarafı denilerle çevrili ülkemizde milli milli deniz filomuzu oluşturmalıyız, hava yolunda da milli filomuzun sayısını arttırmalıyız. Filolarımızı güçlendirmeli, yeni pazara girecekleri desteklemeliyiz. Teşviklerin tabana yayılması KOBİ’lerin de erişebileceği şartlarda olması önemli” dedi. Ulusoy sektör teşviklerinin satın alma, istihdam yaratma, istihdam destekleme ve şirket içi eğitim desteklemeleri gibi genişletilmesini talep etti.
Yabancı yatırımların Türkiye’deki lojistik anlamındaki fırsatları farkedip buna göre yatırımlar yaptığın dile getiren Ulusoy, ” 2023-2024 arasında hem konteyner üretim kapasitesi hem de hizmete girecek yeni nesil konteyner gemileri kapasitesi nedeni ile navlun seviyeleri normalleşecek” diye konuştu.
kaynak: https://www.dunya.com/sektorler/lojistik/lojistik-sektoru-altyapi-ve-fon-destegi-bekliyor-haberi-680521